Voxel Importer -Unity Asset-



FAQ

Is it allowed to use Voxel Importer for developing adult work?
VoxelImporterをアダルト作品の開発に使用することは許可されていますか?

It is allowed. No problem.
許可されています。問題ありません。





Multiple object vox of MagicaVoxel 0.99 can not be loaded
MagicaVoxel0.99の複数オブジェクトのvoxがロードできない

It has been supported in version 1.13.
version1.13で対応しました。
https://youtu.be/3Z5wG0CknWY





Gaps in voxels may flicker with low resolution.
解像度が低い状態でボクセルの隙間がちらつくことがある

It can be avoided by increasing the value of "Object/Mesh/Advanced/Vertex Offset added" in Version 1.0.8p1.
Version1.0.8p1で追加されるObject/Mesh/Advanced/Vertex Offsetの値を大きくすることで回避できます。





Display becomes abnormal with quality setting Fastest.
クオリティセッティングFastestで表示が異常になる。

Voxel Importer needs to set the texture quality to full in quality settings.
クオリティセッティングのテクスチャクオリティをFullにする必要があります。





Is it OK to sell models created with Voxel Importer?
Do you need rights notation etc?
Voxel Importerで作成したモデルを販売しても問題ないか?
また、クレジット表記など必要か?

No problem. Rights notation etc are also not necessary.
問題ありません。クレジット表記なども必要ありません。





Is it possible to create animation clips in Unity when a voxel animation object uses mecanim avatar?
UnityでHumanoidのAnimation Clipを作成できる?

The asset 'Very Animation' created by me can edit Humanoid.
If you create animation with Unity, I recommend this.
私が作成したアセット'Very Animation'はHumanoidを編集が可能です。
Unityでアニメーションを作成するなら、私はこちらを推奨します。





I find it hard to set animation weight when the model is totally black.
Is it possible to use the original color, and high light with other?
エディット画面が黒で設定しにくい。元の色を見る方法はある?

You can see the original color by pressing the space key.
エディット中はスペースキーを押すことでプレビューを隠し元の色を見ることが出来ます。





How to make human bones work with Mecanim Avatar system?
HumanoidリグとMecanimに対応している?

It has been supported in version 1.02.
version1.02で対応しました。
https://youtu.be/PpU50D_svDQ





I can't enable "set to mirror bone".
ボーンのミラーリングが設定できない。

Mirroring is only enabled if it contains the name of the GameObject is "Left" and "Right"..
Boneの名前に"Left"と"Right"が含まれる場合に有効になります。





Gap occurs in the shadows, in the Standard shader.
Standardシェーダで影に隙間ができる

The Normal Bias of Directional Light, please set to 0.
Directional LightのNormal Biasを0にしてください





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